Reklamation steg efter steg
Du kan räkna med vår hjälp, med eller utan garanti.
Om du märkte ett problem med din produkt anmäl det hos samma försäljningsställe där du köpt produkten. Våra partners hjälper dig med reklamationen steg för steg. Du behöver: ett inköpskvitto, dokumentering i form av foto och video och ett garantibevis som ställs ut hos försäljningsstället.
Vilka frågor har våra kunder som oftast? Titta om din fråga är också med.
Har produkten en garanti?
Ja, varje produkt från WIŚNIOWSKIs utbud har en garanti. Garantin gäller olika länge beroende på den utvalda produkttypen. Du kan kontrollera i garantibeviset som är bifogat till produkten hur länge garantin gäller.
Gäller garanti för produktfel?
Under garantiperioden tar vi hand om dokumenterade produktfel orsakade av materialbrister eller tillverkningsfel. Tillverkaren förpliktar sig att reparera den defekta produkten eller byta den mot en ny (det är tillverkaren som fattat beslutet).
Var kan jag reklamera den inköpta varan?
Reklamation tas emot av försäljningsstället där du har köpt produkten. För att få hjälp inom garantin behöver du ha ett inköpskvitto samt ett korrekt och fullständigt ifyllt garantibevis som ställs ut hos försäljningsstället. Foton eller filmer som dokumenterar felet kan vara till hjälp.
Produkten fungerar inte, vad ska jag göra?
Om du märkte ett problem med din produkt, anmäl det hos samma försäljningsställe där du köpt produkten. Våra partners hjälper dig med reklamationen steg för steg.
För att få hjälp inom garantin behöver du ha ett inköpskvitto samt ett korrekt och fullständigt ifyllt garantibevis som ställs ut hos försäljningsstället. Foton eller filmer som dokumenterar felet kan vara till hjälp.
Om du behöver service efter garantiperioden så är du välkommen att direkt kontakta ditt närmaste försäljningsställe.
Jag vill köpa en extra sändare/fjärrkontroll.
För att beställa en extra sändare//fjärrkontroll kontakta försäljningsstället där du har köpt produkten.
Jag har några skadade delat, var kan jag köpa nya?
Du kan köpa reservdelar till våra produkter hos försäljningsstället där du har köpt din produkt.
Var kan jag anmäla reklamationen?
Hos ett försäljningsställe, alltså en salong, där du köpte din produkt av märket WIŚNIOWSKI. Information om försäljningsstället kan hittas bland annat på fakturan eller på kvittot. Försäljningsstället, som är vår partner, fastställer tillsammans med företaget WIŚNIOWSKI på vilken etapp defekten uppstod och hur ska problemet lösas. All information om reklamationsstatus får du hos försäljaren.
Hur snabbt handlägger ni reklamationsanmälan och reparerar defekten?
Handläggningen av garantianmälan beror på hur komplicerad anmälan är och tar upp till 14 dagar från datumen när anmälan togs emot. Som reklamationsanmälans mottagningsdatum räknas datumet när försäljningsstället gjorde anmälan hos företaget WIŚNIOWSKI. Det tar från några dagar upp till mer än tio veckor att reparera defekten, det beror på hur allvarlig den är.
Reparerar ni produkten efter garantiperioden?
Självklart! Service efter garantiperioden kan du få direkt hos försäljningsstället där du har köpt produkten eller inom ramarna för Service Care-tjänsten.
Hur ofta ska porten besiktas?
En port, så som en bil, kräver en lämplig underhållning. Det är bra att besikta porten även två gånger om året – innan vinterperioden och efter vinterperioden. Men hänsyn till användarnas säkerhet och för att säkerställa att produkten ska fungera under flera år rekommenderar vi att besikta porten på våren och på hösten.
Om regelbunden service och besiktningar kan man läsa direkt i bruks- och underhållningsanvisningen som kunden får efter att produkten installeras.
Behöver man justera fönster för särskilda årstider?
För att produkten ska fungera rätt och hålla kvalitet under många år behöver man justera fönster två gånger om året – inför sommar och inför vinter.
Har du problem med något annat?
Meddela oss så många detaljer som du kan om felet tillsammans med produktens serienummer.Våra tekniker kontaktar dig så snabbt som möjligt.
Material att ladda ner
Produktkataloger
Inspirera dig av möjligheter som du får med portar, fönster, dörrar och stängsel från WIŚNIOWSKI. I katalogerna hittar du de bästa fullbordade projekten och många goda råd.
Tekniska datablad
Ta reda på detaljer om våra produkter I tekniska datablad kan du kontrollera mått, monteringsversioner och monteringskrav. Planera din investering med hänsyn till alla detaljer.
Hur ska man ta hand om våra produkter?
Att ta hand om portar, fönster, dörrar och stängsel på egen hand kan inte ersätta regelbundna besiktningar som görs av underhållspersonal, men det kan säkert påverka positivt dina produkters tillstånd. Vi ger råd om hur man själv kan ta hand om portar, fönster, dörrar och stängsel från WIŚNIOWSKI.